Politicians and political campaigns are not inadvertent to the development of social media platforms as environments that allow access to a larger audience. Not relying solely on the traditional media as a mouthpiece for their messages and taking matters into their own hands offers new segues for analyzing political communication. However, not all elections are of equal interest, both for the electorate and for the candidates, as second-order election theory suggests (Reif & Schmitt, 1980; Hix & Marsh, 2004). Th is paper investigates the area situated at the intersection of these two research directions. This quantitative study aims to analyze how Romanian political parties and candidates used Facebook in the electoral campaign for the European Parliament, in May 2019. The study follows the correlation between Facebook metrics, like frequency of posts and the popularity of the pages, and the political agendas refl ected in each party’s Facebook posts. The conclusions are consistent with second-order elections theory, but raise questions about the dependable nature of Facebook metrics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00