Quand le non-événement devient événement. Le discours sur la Deutsche Bank dans la presse française et polonaise When a non-event becomes event. Discourse on the Deutsche Bank in the French and Polish press
In the last few years, the Deutsche Bank was facing difficulties which were regularly conceptualised by the international media. The aim of this paper is to study the meaning of the crisis and the role of the Deutsche Bank in the financial turmoil during the “discursive moment” initiated on February 8, 2016, as it was built by the French and Polish general press. On the basis of several articles published in six daily newspapers, we undertake a semantic analysis of nominal noun phrases referring to the current situation, and of the preferential discursive functioning of the chrematonyme Deutsche Bank.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00