Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kafkas China

Tytuł:
Kafkas China
Autorzy:
Kaul, Susanne
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1032480.pdf
Data publikacji:
2015-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
Franz Kafka
motyw Chin w literaturze
stereotypy
subiektywizm
nieznane
China in literature
stereotype
subjektive images
the unknown
China-Motiv in der Literatur
Stereotype
Subjektivismus
Fremd-Bilder
Źródło:
Convivium. Germanistisches Jahrbuch Polen; 2015; 277-289
2196-8403
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obwohl Kafka sich mit den gesellschaftlichen Gefügen und Denkweisen Chinas zu Beginn des 20. Jahrhunderts auseinandersetzt, in einer Zeit also, in der China aufgrund seiner politischen Umbruchsituation internationale Aufmerksamkeit auf sich zieht, ist sein Bild von China wesentlich durch sein eigenes dichterisches Selbstbild geprägt. Dies wird an drei Beispielen aufgezeigt: Jan-Tsen-Tsais Gedicht In tiefer Nacht, Kafkas Erzählung Beim Bau der chinesischen Mauer und Dschuang Dsis Gleichnis Der Schmetterlingstraum.

Although Kafka deals with China’s social structures and ways of thinking at the beginning of the 20th century, that is, at a time when China’s political upheaval gets international attention, his image of China is essentially characterized by its own poetic self-image. This is to be shown on the basis of three examples: Jan-Tsen-Tsai’s poem „In the Depths of Night“, Kafka’s short story The Great Wall of China, and Dschuang Dsi’s parable Dreaming of a Butterfly.  

Kafka zajmuje się na początku XX wieku chińskimi zasadami funkcjonowania społecznego i chińskim ‚sposobem myślenia‘. Jest to czas, w którym Chiny – ze względu na przemiany polityczne w kraju – faktycznie wzbudzają zainteresowanie na polu międzynarodowym. Jednak obraz Chin w twórczości Kafki jest ukształtowany przede wszystkim przez własne wyobrażenia autora. Artykuł ukazuje to na trzech przykładach: wierszu Jan-Tsen-Tsais Głęboka noc, opowiadaniu Kafki Budowa chińskiego muru i paraboli Dschuang Dsis Sen o motylu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies