Autorzy artykułu swoje rozpoczynają rozważania od analizy semantycznej „wartości”, szczególnie w odniesieniu do aksjologicznych koncepcji szczęścia, piękna i bezpieczeństwa w nowoczesnej edukacji na rzecz bezpieczeństwa. Nawiązują przy tym do filozofii, m.in. starożytnej, i nauk Arystotelesa o rzeczach koniecznych, pożytecznych i pięknych. Kolejno analizują aspekty militarne i pacyfistyczne wynikające z owej edukacji. Wspominają również o trzech systemach wartości i filozofiach wychowania opisanych przez Stefana Kunowskiego. Opisują krytyczne przewartościowanie owych systemów i stworzenie czwartego systemu osadzonego w filozofii bezpieczeństwa. Autorzy tworzą także paradygmat nowoczesnej edukacji na rzecz bezpieczeństwa.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00