Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An analysis of the axiology of education for security

Tytuł:
An analysis of the axiology of education for security
Autorzy:
Świniarski, Janusz.
Współwytwórcy:
Warchał, Arnold Autor
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego oth
Powiązania:
Studia Bezpieczeństwa Narodowego 2019, nr 15, s. 33-58
Data publikacji:
2019
Tematy:
Arystoteles (384-322 p.n.e.)
Filozofia
Wartość
Aksjologia
Bezpieczeństwo osobiste
Edukacja dla bezpieczeństwa
Artykuł problemowy
Artykuł z czasopisma naukowego
Język:
angielski
streszczenie w języku polskim.
Dostawca treści:
Bibliografia CBW
Artykuł
Autorzy artykułu swoje rozpoczynają rozważania od analizy semantycznej „wartości”, szczególnie w odniesieniu do aksjologicznych koncepcji szczęścia, piękna i bezpieczeństwa w nowoczesnej edukacji na rzecz bezpieczeństwa. Nawiązują przy tym do filozofii, m.in. starożytnej, i nauk Arystotelesa o rzeczach koniecznych, pożytecznych i pięknych. Kolejno analizują aspekty militarne i pacyfistyczne wynikające z owej edukacji. Wspominają również o trzech systemach wartości i filozofiach wychowania opisanych przez Stefana Kunowskiego. Opisują krytyczne przewartościowanie owych systemów i stworzenie czwartego systemu osadzonego w filozofii bezpieczeństwa. Autorzy tworzą także paradygmat nowoczesnej edukacji na rzecz bezpieczeństwa.

Bibliografia, netografia na stronach 55-57.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies